انتشار یک ویدئوی باکیفیت 4K سی دقیقه‌ای از خورشید

انتشار یک ویدئوی باکیفیت 4K سی دقیقه‌ای از خورشید

ناسا یک ویدئوی نیم ساعته از خورشید را با کیفیت 4K منتشر کرده است. این ویدئو از تصاویر و اطلاعات ضبط شده توسط رصدخانه‌ی دینامیک خورشیدی این آژانس (SDO) ایجاد شده که اکنون به ماموریت خود در مشاهده‌ی فعالیت خورشید و برداشتن پرده از راز محیط مرموز و مکانیزم داخلی ستاره‌ی بزرگ ما ادامه می‌دهد.

SDO در فوریه‌ی 2010 از روی موشک اطلس V-401 پرتاب شده و به منظور ضبط تصاویری از نزدیک‌ترین ستاره به زمین هر دوازده ثانیه یک بار از مدار ثابت زمینی طراحی شده است. این کاوشگر به مشاهده‌ی خورشید به طور همزمان در ده طول موج می‌پردازد که هر یک یک محدوده‌ی مختلف از درجه حرارت را نظارت کرده و به فضانوردان اجازه‌ی دریافت یک دید جامع از ستاره‌ی ما می‌دهند.

ویدئوی جدیدا منتشر شده، فعالیت خورشید را در ده طول موج ذخیره شده نشان می‌دهد که هر یک در رنگ متفاوتی نمایش داده شده و به عنوان یک نمایش بصری از ماموریت ناسا جهت درگ ستاره‌ی هسته‌ای زمین ارائه شده است.

بر اساس اعلام ناسا، حدود 300 ساعت برای ساخت همین ویدئوی کوتاه زمان طول کشیده است که البته دارای کیفیت هشت برابر بیشتر از ویدئوهای استاندارد اچ‌دی می‌باشد. برای تماشای این ویدئو می‌توانید به سایت منبع که لینک آن در زیر واقع شده، مراجعه کنید.

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:تصویر ازخورشید, خورشید, انفجار در سطح خورشید, | 20:7 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز